В момента, според публикувания на страницата на Община Варна проект на
Наредбата за организация на движението (http://www.varna.bg/adm/docs/
nar_dviz.htm) движението на велосипеди се заключава в следните два
дълбокомислени члена:
"Раздел 1
Движение на велосипедисти
Чл. 17. /1/ Велосипедисти могат да се движат по уличните платна, а по
тротоари и в пешеходни зони – само при наличие на велосипедни алеи или
ленти, означени по съответния начин.
/2/ Велосипедистите следва да спазват изискванията на
Закона за движение по пътищата."
Никак не е чудно защо няма много велосипедисти по пътищата на Варна за
разлика от редица европейски градове! А знаете ли от къде са преписвали нашите колеги от аминистрацията, предполагам, че общинската, защото се съмнявам, че общинските съветници изобщо са се главоболили с някаква си там Наредба за движението... Ха познайте де ....
Вчера и днес поработих малко и
предлагам на вашето внимание нов проект за раздел 1 по-долу
. За информация - правя бележки по целия
текст на Наредбата, с който не искам да ви досаждам.
В очакване на вашите коментари, забележки, допълнения и пракически
примери,
мариана
ГЛАВА ІІІ
Движение на ППС
Раздел 1
Движение на велосипедисти
Чл. 17. /1/ За организация на движението на велосипедисти на
територията на Община Варна /ОВ/ се изготвя План за организация на
движението на велосипеди (ПОДВ). Той обхваща всички комуникационно-
транспортни площи, обслужващи движението на велосипеди, велосипедните
станции за обществено ползване (СИТИ БАЙК система), и паркирането.
Срокът на действие на този план е 5 години.
/2/ За изготвянето на ПОДВ се изполват актуални данни от проучвания
относно настоящата и прогнози за бъдещата употреба на велосипеди на
територията на ОВ.
/3/ Изготвянето на ПОДВ се възлага на работна група към зам.кмет с
ресор „Транспорт” с участието на: служители от специализирано звено на
общинска администрация ЕСУТ, общински съветник от ПК „Транспорт”, член
на екипа, извършил проучването по ал. 3, и представители на НПО.
/4/ Изготвеният проект за ПОДВ се разглежда, обсъжда и приема
съвместно с граждани и НПО на обществено обсъждане. Съгласуваният
проект се представя за разглеждане и одобрение от ОСВ.
/5/ Проектът за ПОДВ се одобрява от Кмета и става неразделна част от
ГПОД.
/6/ Актуално копие от ПОДВ се съхранява в Дирекция “ИИБ” при ОВ и в
електронен вариант в Интернет.
Чл. 18 /1/ Велосипедите се регистрират в съответния район на
територията на Община Варна по местоживеене на собственика.
/2/ Регистрацията на велосипедите се извършва въз основа на
писмена молба, подадена от собственика до кмета на района.
/3/ Кметът на района в едноседмичен срок разглежда
подадената молба и при наличието на всички необходими изисквания,
вписва в специален регистър, /приложение № 6/, велосипеда и
собственика. За извършената регистрация се издава регистрационен талон
по образец /приложение № 7/.
Чл. 21. Определя се (а) типът, (б) обозначението и (в) обезопасяването
на велосипедния път в следните параметри:
а) ширина на велосипедния път:
т.1. велолента на пътното платно – ширина 1 метър;
т.2. велоалея на тротоар и друга пешеходна площ – 1,5 метра;
т.3 вело-булевард - минимално допустима ширина 6 метра;
б) обозначение на велосипедния път:
т.1. стандартна цветна боя, обозначаваща пътната настилка на
съответния тип вело-път, която да отговаря на изисквания за
дълготрайност и сцепление;
т.2. стилизиран графичен знак на велосипед по пътната насилка - на
всеки 15 метра с минимално допустим диаметър от 0.6 метра;
т.3. пътна табела със стилизиран графичен знак на велосипед на всяка
пресечка;
т.4. пътна табела за забрана на движението на пешеходци на всеки 50
метра.
в)обезопасяване на велосипедния път:
т.1. велосипеден път, граничещ с пътно платно, с изключение
велолентите, задължително се обезопасява по границите му със съдове
със зеленина на всеки 2 метра;
т.2. когато ширината на велосипедния път е ограничена, по границите му
задължително се поставят бетонни или метални колчета на всеки метър.
Чл.21 /1/ За насърчаване употребата на велосипеди от гражданите и
гостите на зона „Център” и зона „Градска” следва да се въведе система
от велосипедни станции и велосипеди под наем (СИТИ БАЙК).
/3/ собствеността, начина на стопанисване и ценообразуване се
предлагат от работната група, изработила ПОДВ, и се съгласуват в
рамките на обществено обсъждане с участието на НПО и граждани.
/2/ велосипедите от СИТИ БАЙК системата трябва да отговарят на
следните изисквания:
т.1. да са пригодени за градски условия, да са от еднакъв клас и да са
обозначени по еднакъв начин.
т.2. да са оборудвани с преден и заден багажник в допълнение на
изискванията по чл. 20;
т.3. да са в изправност;
т.4. да са регистрирани съгласно чл.18.
/3/ велосипедните станции от от СИТИ БАЙК системата трябва да
отговарят на следните задължителни изисквания:
т.1. наличие на заключващо устройство за съхранение на велосипеда и
против кражба;
т.2. устройство за регистрация на ползването;
т.3. навес срещу дъжд и сняг;
т.4. система за непрекъснато видеонаблюдение.
== Край на раздела ==
Няма коментари:
Публикуване на коментар