МАРИАНА СТОЯНОВА

Защото: - имат ясни ценности: за защита на природата, устойчивото развитие и гражданските права; - познават принципите на самоподдържащото се и саморазвиващото се системно управление на държавата, и искат да ги наложат във вид на радикална промяна; - не обещават, че "ще ни оправят"; - казват "има дълбока причина за проблемите в управлението: гражданите нямаме участие! Активни ли са добросъвестните граждани - всяко управление няма алтернатива освен да е добро!"; - млади са (прен.),(букв.); - информират се непрестанно; - коалират се с ... гражданите; - отворени са за всички: мислещи "зелено", предизвикателства, главоболия, проверки... - европейци са и вдъхновяват ме!

неделя, 15 февруари 2009 г.

Ще го бъде ли велосипедния транспорт във Варна!?!!?!

В момента, според публикувания на страницата на Община Варна проект на 

Наредбата за организация на движението (http://www.varna.bg/adm/docs/

nar_dviz.htm) движението на велосипеди се заключава в следните два 

дълбокомислени члена: 

"Раздел 1 

Движение на велосипедисти 

Чл. 17. /1/ Велосипедисти могат да се движат по уличните платна, а по 

тротоари и в пешеходни зони – само при наличие на велосипедни алеи или 

ленти, означени по съответния начин. 

           /2/ Велосипедистите следва да спазват изискванията на 

Закона за движение по пътищата." 

Никак не е чудно защо няма много велосипедисти по пътищата на Варна за 

разлика от редица европейски градове! А знаете ли от къде са преписвали нашите колеги от аминистрацията, предполагам, че общинската, защото се съмнявам, че общинските съветници изобщо са се главоболили с някаква си там Наредба за движението... Ха познайте де .... 

"Чл.33. Случаен превоз на пътници с цел туристическо посещение и туристическа обиколка на гр. София (???) се извършва по утвърдени от дирекция "ИИБ" при ОВ схеми, в които са указани маршрута на автобуса и местата за престояване и паркиране."

Вчера и днес поработих малко и 

предлагам на вашето внимание нов проект за раздел 1 по-долу

. За информация - правя бележки по целия 

текст на Наредбата, с който не искам да ви досаждам. 

В очакване на вашите коментари, забележки, допълнения и пракически 

примери, 

мариана 

ГЛАВА ІІІ 

Движение на ППС 


Раздел 1 


Движение на велосипедисти 


Чл. 17. /1/ За организация на движението на велосипедисти на 

територията на Община Варна /ОВ/ се изготвя План за организация на 

движението на велосипеди (ПОДВ). Той обхваща всички комуникационно- 

транспортни площи, обслужващи движението на велосипеди, велосипедните 

станции за обществено ползване (СИТИ БАЙК система), и паркирането. 

Срокът на действие на този план е 5 години. 

/2/ За изготвянето на ПОДВ се изполват актуални данни от проучвания 

относно настоящата и прогнози за бъдещата употреба на велосипеди на 

територията на ОВ. 

/3/ Изготвянето на ПОДВ се възлага на работна група към зам.кмет с 

ресор „Транспорт” с участието на: служители от специализирано звено на 

общинска администрация ЕСУТ, общински съветник от ПК „Транспорт”, член 

на екипа, извършил проучването по ал. 3, и представители на НПО. 

/4/ Изготвеният проект за ПОДВ се разглежда, обсъжда и приема 

съвместно с граждани и НПО на обществено обсъждане. Съгласуваният 

проект се представя за разглеждане и одобрение от ОСВ. 

/5/ Проектът за ПОДВ се одобрява от Кмета и става неразделна част от 

ГПОД. 

/6/ Актуално копие от ПОДВ се съхранява в Дирекция “ИИБ” при ОВ и в 

електронен вариант в Интернет. 

Чл. 18 /1/ Велосипедите се регистрират в съответния район на 

територията на Община Варна по местоживеене на собственика. 

          /2/ Регистрацията на велосипедите се извършва въз основа на 

писмена молба, подадена от собственика до кмета на района. 

          /3/ Кметът на района в едноседмичен срок разглежда 

подадената молба и при наличието на всички необходими изисквания, 

вписва в специален регистър, /приложение № 6/, велосипеда и 

собственика. За извършената регистрация се издава регистрационен талон 

по образец /приложение № 7/. 

Чл. 21. Определя се (а) типът, (б) обозначението и (в) обезопасяването 

на велосипедния път в следните параметри: 


а) ширина на велосипедния път: 


т.1. велолента на пътното платно – ширина 1 метър; 


т.2. велоалея на тротоар и друга пешеходна площ – 1,5 метра; 


т.3 вело-булевард  - минимално допустима ширина 6 метра; 


б) обозначение на велосипедния път: 


т.1. стандартна цветна боя, обозначаваща пътната настилка на 

съответния тип вело-път, която да отговаря на изисквания за 

дълготрайност и сцепление; 

т.2. стилизиран графичен знак на велосипед по пътната насилка  - на 

всеки 15 метра с минимално допустим диаметър от 0.6 метра; 

т.3. пътна табела със стилизиран графичен знак на велосипед на всяка 

пресечка; 

т.4. пътна табела за забрана на движението на пешеходци на всеки 50 

метра. 

в)обезопасяване на велосипедния път: 


т.1. велосипеден път, граничещ с пътно платно, с изключение 

велолентите, задължително се обезопасява по границите му със съдове 

със зеленина на всеки 2 метра; 

т.2. когато ширината на велосипедния път е ограничена, по границите му 

задължително се поставят бетонни или метални колчета на всеки метър. 

Чл.21 /1/ За насърчаване употребата на велосипеди от гражданите и 

гостите на зона „Център” и зона „Градска” следва да се въведе система 

от велосипедни станции и велосипеди под наем (СИТИ БАЙК). 

/3/ собствеността, начина на стопанисване и ценообразуване се 

предлагат от работната група, изработила ПОДВ, и се съгласуват в 

рамките на обществено обсъждане с участието на НПО и граждани. 

/2/ велосипедите от СИТИ БАЙК системата трябва да отговарят на 

следните изисквания: 

т.1. да са пригодени за градски условия, да са от еднакъв клас и да са 

обозначени по еднакъв начин. 

т.2. да са оборудвани с преден и заден багажник в допълнение на 

изискванията по чл. 20; 

т.3. да са в изправност; 


т.4. да са регистрирани съгласно чл.18. 


/3/ велосипедните станции от от СИТИ БАЙК системата трябва да 

отговарят на следните задължителни изисквания: 

т.1. наличие на заключващо устройство за съхранение на велосипеда и 

против кражба; 

т.2. устройство за регистрация на ползването; 


т.3. навес срещу дъжд и сняг; 


т.4. система за непрекъснато видеонаблюдение. 


== Край на раздела ==

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Архив